جادوی فرانکی, مادریدی ها را کوباند!!!


پس از اینکه فرانک رایکارد مربی فهیم بارسلونا در بازی ابتدای هفته به رونالدینهو و دکو استراحت داده بود 
مطبوعات مادریدی از روی جهالت و کمبود فهم فوتبالی , دست به شایعه پراکنی کردند. از جمله ی آنها این بود که رایکارد دکو را تنبیه کرده است!!!
آنها فکر کرده اند که بارسا مانند تیم بی خاصیت و بی صاحب شهر خودشان است. وقتی تیتر روزنامه های مادریدی نواموس بکهام است! یا مباحث عاشقانه ی رونالدوی لجن! چه انتظاری باید از این تیم داشت؟
رایکارد نیز صریحا در مقابل نوشته های ایم مطبوعات موضع گرفت و اعلام داشت:"من هرکز دکو را تنبیه نکرده ام و با استراحت دادن وی و رونالدینهو می خواستم بیشترین بهره را از آنها در لیگ قهرمانان اروپا ببرم"جمله ی فرانکی را بارها بخوانید.حالا به این نکته توجه کنید که 3 گل از 4 گل بارسا برابر اودینزه را رونالدینهو زد, و گل دیگر را دکو! آنان همان هایی هستند که رایکارد گفته بود. آیا عجیب نیست , این جادوی فرانکی است, این اوج درک بالای یک مربی از بازیکنان تیم اش است.

در پایان باید گفت , نه تنها رئای ها بلکه

مادریدی ها خفه شوید!!!


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سرانجام مشکل مسی حل شد


مشکل پاسپورت اروپایی لیونل مسی
, جواهر پرآوازه ی بارسلونا با همت بسیار زیاد خوان لاپورتا حل شده و این بازیکن می تواند از بازی
با زاراگوزا که در نیوکمپ برگزار می شود در لا لیگا به میدان برود. رایکارد در لیگ قهرمانان به این ستاره ی آینده دار اعتماد خاصی دارد به طوری که در بازی با اودینزه از ابتدای بازی به میدان رفت و 70 دقیقه برای بارسا بازی کرد که بازی قابل قبولی داشت . وی در بازی برابر وردربرمن در ورزن اشتادیوم هم  در 15 دقیقه ی آخر به  بازی گرفته شد. به نظر می رسد با ادامه ی روند اعتماد رایکارد به مسی , وی جانشین

ژولی شود.

 

ضربات ایستگاهی بارسا کمر اودینزه را شکست


بارسلونا توانست با هنرنمایی ستارگانی حقیقی خود اودینزه
, تیم سخت کوش ایتالیایی را با نتیجه ی 4 بر 1 در هم بکوبد.
بارسا در حالی دومین برد خود را با این نتیجه در هفته ی اخیر پشت سر می گذارد که با ترکیب بسیار خوبی راهی میدان شده بود.
والدس - پویول - اوله گوئر - بلتی - جیو - ژاوی - فان بومل - دکو - اتوئو- رونالدینهو و مسی در ترکیب اولیه ی بارسا

جا داشتند. جادویی دیگر از رونالدینهو! در دقیقه ی 12 , رونالدینهو پشت ضربه ی کاشته ای ایستاد که در حدود 28 متری دروازه بود, ضربه ی بی نقص او نیوکمپ را منفجر کرد. یک ضربه ی فوق العاده که دروازه بان اودینزه فقط شاهد گل شدن آن بود. بعد این گل اودینزه فشار بسیاری را به بارسا متحمل کرد و سرانجام توانست در کمتر از 15 دقیقه بعد از گل بارسا بازی را  به تساوی بکشاند. این گل از روی یک ضربه ی کرنر و اشتباه مدافعان بارسا به ثمر رسید. اما این بارسلونا بود که دوباره حملات مرگبار خود را آغازکرد. باز هم یک ضربه ی ایستگاهی که البته هم فاصله اش بیشتر  بود و هم زاویه اش نسبت به دروازه.
رونالدینهو به طرف توپ یورش می برد اما به یک باره عقب نشینی می کند تا دکویی این

ضربه را بزند که این خطا را گرفته بود.  ضربه ی بسیار زیبا ی دکو فقط حق داشت به تور دروازه بچسبد , فقط همین! نیوکمپ  دوباره برای یک گل زیبای دیگر غرق در شادمانی و سرور شد. حملات بارسا تمامی نداشت. در شبی که بلتی پر کار و ژاوی , رونالدینهو و دکوعالی بودند , ساموئل اتوئو چندان خوب کار نکرد. در یک حمله ی دیگر که اتوئو آن را طراحی کرده بود بارسا به گل رسید. اتوئو توپ را تا خط پیش برد و آنگاه با یک پاس به عقب قصد داشت پایه گذار اولین گل اروپایی مسی شود. در حالی که توپ از مقابل چشمان مسی عبور کرد این رونالدینهو بود که با مهارت خاص خود و با دقت تمام سومین گل بارسا را به ثمر برساند.
نیمه ی اول با همین نتیجه به پایان رسید . در 15 دقیقه ی نیمه ی دوم بازی نسبت به نیمه ی اولی که بسیار سریع , پر حادثه و بسیار زیبا بود , چندان چنگی به دل نزد ولی در حدود دقیقه ی 60 بود که بازیکن اودینزه با خطا روی بلتی با گرفتن کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد. از اینجا به بعد بود که بارسا بیش از پیش سوار بر بازی و توپ شد . انیستا جای فان بوملی به بازی آمد که خوب کار کرده بود ولی به نظر می رسید رایکارد برای اینکه او یک کارت زرد داشت , جایش را به آندرس انیستا داد. انیستا نمایشی قابل  قبول داشت. در همین بینابین بود که رونالدینهو در گوش راست خط دفاعی اودینزه نفوذ کرد و با توقف در محوطه ی جریمه توسط مدافعان حریف,  بارسا را صاحب یک ضرب پنالتی کرد که البته خوش پشت آن ایستاد.

او با چسباندن توپ به گوش راست دروازه هت تریک کرد تا ستاره ی بی چون وچرای بارسا در این بازی باشد. ازکوئه رو از دقیقه ی 70 به جای مسی وارد زمین شد, اتوئو هم در 5 دقیقه ی پایانی جایش را به لارسن داد.رونالدینهو علاوه بر این که بهترین بازیکن این بازی انتخاب شد , از مجموع 19 گل زده شده در شب اول از مرحله ی گروهی ,3 گل را به نام خود ثبت کند و نوید روزهای طلایی بارسا بعد از ناکامی های اخیر را بدهد. در دیگر بازی این گروه پاناتینایکوس 2 بر 1 وردربرمن را شکست داد تا بعد از بارسا و اودینزه در رتبه ی سوم قرار بگیرد واز طرفی برمنی ها را نیز از کسب امتیاز در این گروه محروم کند.

 

طوفان بارسا بتیس را محو کرد

رئال بتیس ۱-۴ بارسلونا
بارسلونا برای دومین بار در فصل جدید در زمین بتیس به مصاف این تیم رفت. بارسا در سوپر کاپ این حریف سر سخت خود را 
با سه گل از پای در آورده بود. شجاعت رایکارد وقتی مشخص می شود که رونالدینهو و دکو را به سویل  نبرد تا استراحت کنند و برای بازی برابر اودینزه در روز سه شنبه آماده شوند. گرچه این عمل فرانکی بسیار مورد انتقاد قرار گرفت ولی نتیجه ی آن چیزی دیگر بود. بالواقع رویایی! شاید هم رایکارد به بی انگیزگی دکو و رونی پی برده بود ,  به هر حال بارسا در زمین بتیس کولاک کرد.
والدس - پویول - اوله گوئر - بلتی - سیلوینهو - ادمیلسون - ژاوی - فان بومل - ژولی - لارسن و سامی اتوئو

یازده سرباز کاتالونیا در این بازی بودند. در دقایق اولیه بارسا قدرت خود را به رخ حریف کشید تا جایی که داور یک ضربه ی پنالتی به سود بارسا اعلام کرد و اتوئو در غیاب رونالدینهو پشت توپ ایستاد و دقیقا مانند پنالتی ای که در جام گمپر مقابل یووه از  دست داد , این ضربه را به همان سبک به بیرون زد. حسرت بازیکنان بارسلونا زیاد طولا نی نبود چون  روی پاس ژاوی که از یک ضربه ی کاشته شده زده شد به گل رسید. مارک فان بومل هافبک هلندی بارسا که جانشین دکو شده بود با یک ضربه ی سر توپ را به کنج دروازه ی بتیس کوباند. چند دقیقه بعد اولیویه را,  سرشناش ترین مهاجم بتیس در کورس با بلتی عقب ماند ولی اعتقاد داشت که روی وی خطا انجام گرفته. اعتراضات اویک کارت زرد در پی داشت ولی او پس از دریافت این کارت با حالت تمسخر برای داور دست زد اما داور این بازی بدون تعلل کارت قرمز را به نشانه ی اخراج ریکاردو در مقابل دیده گانش قرارداد.
به نظر می رسد شیرازه ی بتیس از هم پاشیده باشد. بارسا پس از ده نفره شدن بتیس چند موقعیت خوب داشت که مهم ترین آنها را لارسن به هدر داد. باز هم یک پاس استادانه از ژاوی , لارسن را در پشت مدافعان حریف با دروازه بان تک به تک کرد ولی کنترل بد لارسن مانع از گلزنی وی شد.

چند دقیقه بعد نوبت هنرنمایی ویکتور والدس بود که در یک مصاف دشوار ضربه ی نچندان خوب آسونسائو را  راهی کرنر کند. فشار حملات بتیس بیشتر شد تا روی یک سانتر از مارکوس آسونسائو توپ  با یک ضربه ی  سر به کنج دروازه ی بارسا برود. والدس هر چقدر سعی کرد و خودش را کش داد نتوانست توپ را مهار کند. با این گل چهره ی رایکارد بسیار در هم ریخته بود و هر هوادار بارسا با دیدن چهره ی او نا امید می شد. نیمه ی دوم  پایانی بود به تمام نا کامی های بارسلونا در چند هفته ی اخیر. رایکارد کاری را کرد که مدت هاست منتظر آن بودیم به ترکیب زیر نگاه کنید تا متوجه این تغییر شوید . تغییری که بارسا را متحول کرد.

 

بله,  با آمدن انیستا به جای ادمیلسون , ژاوی هرناندز که یک ژنرال واقعی است در پست هافبک مرکزی  قرار گرفت. دیگر از سر در گمی های ماکز خبری نبود. ژاوی هرناندز تا پایان بازی در این پست استادانه بازی کرد . خونسرد با پاسهای کوتاه و بلند با دقت بسیار بالا , دور زدن های 180 درجه , در گیری فیزیکیو البته شرکت در کارهای دفاعی او مرکز زمین را به طور کامل از چنگ بتیسی ها در آورد. توپ هایی که بازیکنان بارسا با تکیه بر ژاوی رد و بدل می کردند گاه چند دقیقه مالکیت توپ را در اختیار بارسا نگه می داشت و این فوق العاده بود.
ساموئل اتوئو جبران پنالتی هدر داده ی خود را کرد و روی پاسهای پیایی بازیکنان بارسا , توپی را از انیستا در یافت کرد و طاق دروازه ی بتیس را با شوتی سهمناک به لرزه دراورد.

ژولی بیرون می رود تا سانتیاگو ازکوئه رو وارد میدان شود. طراوت بازی بارسا با آمدن ماکسی لوپز به جای لارسن  چند برابر شد. انصافا هر سه تعویض بارسا بسیار عالی جواب داد.

قبل از این دو تعویض اتوئو روی پاس ژاوی  و  فان بومل روی پاس لارسن 2 بار با دروازه بان بتیس تک به تک شدند که در هر دو بار دروازه بسته ماند.روی یک حرکت تیمی پاس بلند ارسال شده به گوش راست را ازکوئه او بایک ضربه ی سر به ماکسی رساند. او هم با کنترل توپ که تقریبا ناقص بود با دروازه بان تک به تک شد ولی این اتوئو بود که از گرد راه رسید  و توپ را به تور چسباند . این پنجمین گل اتوئو در لا لیگا بود. اما این پایان کار نبود , روی سماجت ماکسی لوپز توپ از چنگ مدافعان بتیسی درآورده شد و این بار ازکوئه رو بود که روی پاس لوپز جوان با ضربه ای مهار نشد نی برای چهارمین بار حریف رابه زانو درآورد.
لازم به ذکر است بارسا با این پیروزی بسیار شیرین و درخشان ثابت کرد که تنها به رونالدینهو متکی نیست و مانند رئال نیست که وقتی زیدان نباشد ,رئال هم نباشد و در پایان از زبان مادریدی ها این را بشنویم که: ما زیدان را نداشتیم!!!

به امید پیروزی های پیاپی بارسا و ایستادن بر بام لا لیگا و لیگ قهرمانان.