درس دکو به اتوئو


آیا می دانید؟
اندرسون دکو سوزا محبوب ترین بازیکن بارسا شده است. بر اساس خبرهای دریافتی دکو قرارداد خود را که تا سال 2010 اعتبار دارد تنها در ظرف 10 دقیقه منعقد کرده وجالب تر از این , آنکه از مبلغ قرارداد جدید بی خبر بوده و اعلام کرده است پول برای او مهم نیست. این امر سبب شده است که ظرف مدتی کوتاه در بین هواداران متعصب بارسلونا محبوبیتی صد چندان پیدا کند.
بهترین مرد خط میانی اروپا در سال 2004 با این عمل جالب به بازیکنانی از جمله ساموئل اتوئونشان داد پول همه چیز نیست و این فوتبال است که باقی می ماند و اخلاق و رفتار بازیکنان و تعصب آنان به خصوص در بارسا بسیار مهم است.هواداران بارسلونا از اتوئو بسیار ناراحتند زیرا اوقصد داشت بارسا را به چلسی کثیف که بلاهای زیادی بر سر او آورده بودند بفروشد! چیزی که برای هواداران جای سوال بود این بود که چرا اتوئو به استمفورد بریج جایی که او را میمون صدا می زدند ومورد فحاشی انگلیسی ها ی لجن قرار گرفته بود علاقه پیدا کرد؟ اگر او می گفت می خواهم به رئال بروم قابل تحمل تر بود. باور کنید!
اما چرا چلسی کثیف؟
این سوال فقط و تنها فقط یک جواب دارد و آن چیزی جز ثروت کلان رومن آبراموویچ نیست.اتوئو شاید نداند چه گندی بالا آورده است ولی هواداران می دانند.آنها می فهمند و بدون شک این شوخی بیمزه ی ساموئل را بی جواب نخواهند گذاشت. با این حال خوان لاپورتا که حالا همه به قدرت او ایمان کامل دارند مهر خاموشی بر دهان اتوئو و وکیل او زد و مبلغ قرارداد را بر وفق مراد آنها افزایش داد.
اتوئو ممکن است حق خود بداند که به عنوان یک گلزن حرفه ای خواهان دستمزد بالاتراز 3 ملیون باشد ولی حق ندارد باشگاه را تهدید کند . او باید بداند با بودن رونالدینهو او به اینجا رسیده.
اما چه کسی با رونی بوده؟ بله ژاوی و دکو و ماکزو....
مثل اینکه اتوئو یادش رفته ویکتور والدس چه توپهایی را از روی خط بیرون کشیده و چه تک به تک هایی را مهار کرده. بله او یادش رفته است کارلس پویول چقدر دویده و زحمت کشیده تا به تیم کمک کند. اگر قرار باشد همه ی اینها به واسطه تلاش هایشان باشگاه را تهدید کنند دیگر این باشگاه نامش بارسلونا و نام بازیکنان اش پویول و امثال او نیست. آنوقت می شود رئال مادرید. او یادش رفت رایکارد مربی اوست و باید از دستورات او پیروی کند.او یادش رفته که خوان لاپورتا برای به خدمت گرفتن اش با افرادی مانند پرس سروکار داشته و حتی تا کمپ تیم ملی کامرون برای دیدن او آمد.حالا چه شده که می گوید لاپورتا او را نمی خواهد؟ لاپورتا بعد از بستن قرارداد با اتوئو چنان او را در آغوش گرفت که گویا اتوئو کاتالان را از اسپانیا جدا کرده! در حالی که لاپورتا بعد به خدمت گرفتن رونالدینهو برترین بازیکن جهان اینقدر خوشحال نبود.
دکو با این عمل خود موجب خجالت اتوئو شد .
اتوئو باید خجالت بکشد.

 



D a n g e r
نامه های مرگ برای ساندرو

هواداران متعصب بارسلونا نامه های تهدید آمیز فراوانی را به منزل ساندرو راسل نائب رئیس بارسلونا فرستاده اند و اعلام داشته اند که اگر چه قرارداد او با بارسا فسخ شده اما او باید به طور کامل شهر بارسلونا را ترک کند. راسل می تواند طبق قرارداد از رونی شکایت کند و مشکل آفرین باشد ولی به قول مطبوعات او جان خود را به پول ترجیح خواهد داد!

روح تازه ی بارسا قدرتمند تر از همیشه

بعد از به خدمت گرفتن سانتیاگو ازکوئرو از اتلتیک بیلبائو و مارک فان بومل از پی اس وی آیندهوون وبعد تمدید قرارداد ژاوی هرناندز و دکو سوزا که قرارداد دکو تا سال 2010 است خوان لاپورتا مدیر با کفایت اف سی بارسلونا توانست رضایت ساموئل اتوئو ستاره ی گلزن کامرونی بارسا را برای ادامه ی کارش در بارسلونا جلب کند. اتوئو که در هفته های اخیر خواهان افزایش دستمزد خود از 3 ملیون یورو در سال به 6 ملیون یورو در سال شده بود و حتی تهدید کرده بود که اگر خواسته اش براورده نشود کاتالان را ترک می گوید توسط مقامات باشگاه متقاعد شد که با دستمزدی در حدود 5/5 ملیون یورو در نو کمپ بماند.

بگریستین تصریح کرد ساموئل در بارسا می ماند و علاوه بر این رونالدینهو, والدس وماکز تا چندی دیگر قرارداد های جدیدی را با باشگاه خواهند بست.


 به این ترتیب خوان لاپورتا درس خوبی به رومن آبراموویچصاحب چلسی که هیچ چیزی از فوتبال نمی داند و مورینهوی کثیف که طمع به خدمت گرفتن ژاوی و اتوئو راداشت
, داد.


ویوا بارسا






اوواراردز ۰-۳
   بارسلونا

تیم فوتبال بارسلونای کاتالونیادر دیدار با میزبان ژاپنی خود اووارا با 3 گل به برتری رسید.ژاوی هرناندز و هنریک لارسون(2گل) 3 بار دروازه ی حریف را باز کردند.دکو نیز در این بازی مهارت های خود را دوباره به معرض نمایش گذاشت.


در حالی که تمام فکر و ذکر هواداران بارسلونا به دیدار برزیل و یونان معطوف شده است آرژانتین با گلهای ریکلمه و ساویولا 2بر1 تونس قهرمان آفریقا را شکست داد.اما بازی برزیل یونان جدال دو سبک به معنای واقعی متفاوت است. برزیل عطش گلزنی خود را با رونالدینهو
,آدریانو,روبینهو و کاکا سیر میکند یا باز هم یونانی ها همان بلایی را که بر سر ابر قدرت های اروپایی خود آوردند بر سر برزیل زخم خورده از آرژانتین خواهند آورد؟

ما منتظر جادوی رونالدینهو هستیم


رافائل مارکز مصدوم است و به بازی مقابل ژاپن نمی رسد. وی تاکید دارد که در صورت نبودنش مکزیک به مشکل بر نخواهد کردو مقابل ژاپن به برتری دست خواهد یافت.


نگرانی رونالدینهو از رفتن راسل!













اخبار بسیار ضد و نقیضی مبنی بر رفتن یا ماندن ساندرو راسل نائب رئیس بارسا به گوش می رسد.هواداران نیز که بسیار کلافه شده اند و به خاطر تهدید های بعضی از ستاره ها مانند ویکتور والدس مبنی بر رفتن از بارسا در صورت تمدید قرارداد ساندرو
, خواهان جدایی او(راسل) از بارسا شده انداین بار با تراژدی رونالدینهو جادوگر برزیلی خود مواجه شده اند. رونی از اینکه بهترین دوست خود که دلیل اصلی پیوستنش به کاتالان بود , را دیگر در کنار خود نخواهد دید ابراز نگرانی کرد.
باید به لاپورتا حق داد که از دست ستاره های خود ناراحت باشد.


نمی خواهید؟می رود


خوسپ مایس وکیل ساموئل اتوئو با اشاره به اینکه این ستاره ی کامرونی در صدد بقا در بارساست افزود:سامی می خواهد در بارسا بماند چون در اینجا راحت است اما اگر تا پایان هفته ی جاری تکلیف اش مشخص نشود ورق برمی گردد. اگر بارسا به اتوئو نیاز ندارد میرود! ما پیشنهادات بسیار عالی داریم و اگر همینطور تا پایان هفته در بلا تکلیفی بمانیم اقدام خواهیم کرد.